Asistent pedagoga pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí – 3.běh
-
Datum / čas: 24/03/2015 - 26/05/2015 (Celý den)
Langhans Praha
Kde najdete místo konání
20. 3.2015
Leták Asistent pedagoga a děti ze sociálně znevýhodněného prostředí_3.běh
V případě dotazů se můžete obrátit na:
- Klára Doudová
Tel: 778 494 346
E-mail: klara.doudova@clovekvtisni.cz
UPOZORNĚNÍ:
MODUL JE 50 HODINOVÝ, POKUD SE PŘIHLÁSÍTE, JE TŘEBA ABSOLVOVAT VŠECHNY DÍLČÍ ČÁSTI.
1. část: Prezenční setkání 24.3.2015 (8 vyučovacích hodin)
- Komunikace (sebezkušenostní dílna)
- Spolupráce s pedagogem (sebezkušenostní dílna).
E-learning 1. část (14 hodin)
- Obtížné situace v práci s AP, psychohygiena a seberozvoj
- Sociálně pedagogické minimum, práce se skupinou/ práce se třídou
- Chování a projevy dětí a SPUCH
- Obtíže s rozvojem čtení, psaní, matematických kompetencí a jejich nápravy, pomůcky pro rozvoj trivia
- IVP a praktická aplikace pro AP
2 část: Prezenční setkání 21.4.2015 (8 vyučovacích hodin)
- Krokování IVP
- Práce se skupinou a sociometrie
- Reakce AP v obtížných situacích při práci s dítětem (sebezkušenostní dílna)
E-learning 2. část (12 hodin)
- Sociálně právní minimum pro AP (OSPOD, PPP, SPC apod.)
- Sociální zázemí dětí a jeho důsledky ve vzdělávání
- Spolupráce pedagog a AP, metodika práce AP s dětmi se SZN
- Zásady spolupráce a komunikace s rodinou a komunitou dítěte
- Legislativa týkající se AP
- Case management – případová práce s rodinou, intervence v rodinném prostředí, spolupráce se sociálními službami apod.
3. část: Prezenční setkání 26.5.2015 (8 vyučovacích hodin)
- Kasuistický seminář
- Sdílení zkušeností z praxe účastníků
Místo prezenčních setkání je Langhans – Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, 110 00, Praha 1
Lektorský tým
PhDr. David Čáp vystudoval speciální pedagogiku (PedF UK) a následně psychologii (FF UK), dlouhodobě se věnuje práci s dětmi s problematickým chováním, tématu šikany a psychoterapii. Nyní přednáší na katedře psychologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a v soukromé psychoterapeutické praxi v Alivio centru v Praze. Dlouhodobě spolupracuje s Člověkem v tísni, Dys-centrem Praha, Domovem Laguna Psáry. Vede kurzy a semináře pro školy i nestátní neziskové organizace.
Mgr. Jaroslava Budíková
učila na ZŠ i PŠ, je také externí vyučující na PedF UK. Působí v pedagogicko-psychologické poradně. Absolvovala četné výcviky v oblasti psychoterapie (SUR, psychosyntéza). Lektorka RWCT, programu J. Prekopové – Škola lásky v rodině a programu Jdeme společně. Dlouhá léta působila jako místopředsedkyně v organizaci Dys-centrum Praha. Spoluautorka knihy – Je vaše dítě připraveno do školy? Individuálně vzdělávací plán, pracovní sešity pro rodiče dětí s ADHD nakl. RAABE.
Mgr. MgA. Mariana Koutská
vystudovala Speciální pedagogiku na MU a Výchovnou dramatiku pro Neslyšící na JAMU. Pracovala jako dramaturg a lektor v projektu První úspěch zaměřeného na osobnostně sociální rozvoj dětí z pěstounských rodin. Má praxi v realizaci workshopů zaměřených na osobnostně sociální rozvoj využívající prvky dramatické výchovy u neslyšících a imigrantů. Podílí se na vytváření metodických materiálů k využití dramatické výchovy ve vyučování neslyšících dětí a je spoluautorkou publikací o vzdělávání a integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Je manažerkou aktivity Asistenty pedagoga v projektu Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR.
Mgr. Pavel Košák je absolventem CMTF UP v Olomouci. Působí jako koordinátor vzdělávání programu Varianty, Člověk v tísni, o.p.s., lektor a trenér IKV pro pedagogy a úředníky, vede tréninky v ČR a na Slovensku. Absolvoval Kurz lektorských dovedností a další kurzy zaměřené na pedagogiku a práci s mládeží. V roce 2012 ukončil dvouletý výcvik Dobrodružství s kulturou Česko-německého kurzu v oblasti transkulturního učení (přístup ATCC).
Tento kurz je již plně obsazen.
- * Označení povinné položky
- Zadáním uživatelského jména a uživatelského hesla získáte přístup na portál projektu, kde můžete: spravovat osobní údaje, evidovat své přihlášky a evaluovat absolvované kurzy. Přihlášením se do portálu můžete podávat přihlášky bez nutnosti opětovného vyplňování přihlašovacího formuláře.
- V případě jakýchkoliv nejasností nebo problémů technického rázu týkajících se procesu registrace, neváhejte kontaktovat technickou podporu registračního systému.